Capítol 1
Objecte del Reglament
Article 1. Objecte
L’objecte d’aquest Reglament de règim interior és regular el funcionament de la Societat Catalana de Terminologia en tot allò que no estableixen els seus Estatuts.
Capítol 2
Membres de la Societat
Article 2. Classes de socis
Els membres de la Societat Catalana de Terminologia es classifiquen en socis i sòcies individuals i socis col·lectius.
Article 3. Els socis i sòcies individuals
Els socis i sòcies individuals són persones físiques, majors d’edat, vinculades a àmbits relacionats amb la terminologia.
Article 4. Els socis col·lectius
1. Els socis col·lectius són persones jurídiques l’àmbit de treball de les quals està relacionat amb la terminologia.
2. Els socis col·lectius són representats en la Societat per la persona física en qui ha delegat expressament la persona jurídica.
Article 5. Tràmit d’admissió
1. Les persones i els col·lectius que volen formar part de la Societat Catalana de Terminologia ho han de sol·licitar a la Junta Directiva per escrit, la qual ha d’examinar la sol·licitud i ha de comunicar per escrit a la persona física o jurídica interessada la decisió que ha pres.
2. Si la Junta Directiva en denega l’alta, n’ha d’explicar els motius a la persona interessada, la qual pot recórrer davant de l’Assemblea General.
Capítol 3
Tasques de la Societat
Article 6. Període anual d’activitats
Les tasques de la Societat Catalana de Terminologia —que consisteixen bàsicament en sessions científiques, publicacions, organització de treballs de seminari, cursos, etc.— es desenvolupen, principalment, des del mes d’octubre fins al mes de juny, sens perjudici que es puguin organitzar activitats en altres èpoques de l’any.
Capítol 4
L’Assemblea General
Article 7. Constitució i format
1. Les assemblees generals, tant ordinàries com extraordinàries, queden vàlidament constituïdes en primera convocatòria quan hi concorren, presents o representats, la meitat més un dels socis. Altrament, queden constituïdes en segona convocatòria mitja hora més tard de l’hora prevista d’inici, sigui quin sigui el nombre de socis concurrents.
2. Les assemblees generals es podran fer presencialment o en format virtual, així com en format híbrid, per a la qual cosa es faran servir els mitjans tecnològics existents en cada moment.
Article 8. Convocatòria
1. L’Assemblea General és convocada per la Junta Directiva mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia, i el lloc, la data i l’hora de la reunió.
2. La convocatòria s’ha de comunicar, com a mínim, quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit enviat a l’adreça postal o electrònica que consta en la relació actualitzada d’associats que ha de tenir la Societat.
Article 9. Representació
En les reunions de l’Assemblea General correspon un vot a cada soci o sòcia individual i quatre vots a cada soci col·lectiu.
Article 10. Vot qualificat
Per a adoptar acords sobre la separació de membres, la modificació dels Estatuts o la dissolució de la Societat, cal un nombre de vots equivalent a les dues terceres parts de les persones assistents a l’Assemblea General convocada a aquest efecte.
Capítol 5
La Junta Directiva
Article 11. Reunions
1. La Junta Directiva es reuneix, com a mínim, un cop cada sis setmanes, excepte els mesos de juliol i agost, i sempre que ho disposi el president o presidenta, bé a iniciativa pròpia o quan ho sol·liciti la tercera part de les persones que la componen.
2. L’assistència a les reunions de la Junta Directiva és obligatòria. En cas de no poder-hi assistir, el membre de la Junta ho ha de comunicar al president o presidenta, que ho ha de fer saber a la resta de membres de la Junta.
3. En el cas que algun membre, a judici dels seus companys o companyes de Junta, manifesti mostres clares d’absentisme, pot ésser remogut del càrrec i substituït per la Junta Directiva amb caràcter interí, fins a les eleccions reglamentàries immediates següents. S’ha de procedir de la mateixa manera per a reemplaçar el membre que deixi de pertànyer a la Junta per dimissió o renúncia justificades.
Article 13. Funcions
Correspon a la Junta Directiva:
a) Convocar i fixar la data de reunió de l’Assemblea General.
b) Organitzar i desenvolupar les activitats aprovades per l’Assemblea General i les que són pròpies de la Societat.
c) Redactar els balanços i pressupostos, regular el règim econòmic de la Societat i l’organització administrativa d’aquesta, i proposar a l’Assemblea les quotes que s’estimin apropiades.
d) Admetre i donar de baixa els membres de la Societat de la manera prevista per aquest Reglament.
e) Interpretar els Estatuts i el Reglament de règim interior de la Societat i vetllar perquè es compleixin.
f) Exercir totes les funcions que no estan expressament assignades a l’Assemblea General, d’acord amb els Estatuts i aquest Reglament de règim interior.
Article 14. Elecció de la Junta Directiva
1. La convocatòria d’Assemblea General per a l’elecció de la Junta Directiva ha d’ésser tramesa per la Junta Directiva sortint a cadascun dels socis de la Societat amb un mínim d’un mes d’antelació a la data de la celebració. La convocatòria ha d’especificar el lloc, el dia i el període per a dur a terme la votació.
2. Les candidatures presidencials per als càrrecs de la Junta Directiva es poden presentar a la seu de la Societat, mitjançant un escrit adreçat al president o presidenta, fins a vint dies abans de la data de les eleccions, i han de constar, com a mínim, dels càrrecs següents: president o presidenta, vicepresident o vicepresidenta, secretari o secretària i tresorer o tresorera. Aquestes candidatures han d’anar avalades amb la signatura de tres altres socis individuals o col·lectius, com a mínim.
3. Les persones candidates a vocal no necessiten aval i se’n poden presentar tantes com vulguin, però només en poden sortir elegides un màxim de vuit, tal com estableix l’article 7.1 dels Estatuts.
4. La relació de persones candidates s’ha de trametre immediatament als socis juntament amb els programes de les candidatures presidencials. Les candidatures presidencials tenen dret a una còpia de la llista de socis i dels seus domicilis certificada pel secretari o secretària amb el vistiplau del president o presidenta.
5. La mesa electoral és formada pel president o presidenta, el secretari o secretària de la Junta Directiva sortint (sempre que no es presentin a la reelecció, cas en el qual han d’ésser substituïts per altres membres de la Junta) i dos socis o sòcies de la Societat (sempre que no es presentin a les eleccions). Les candidatures presidencials poden designar persones interventores, que s’han d’incorporar a la mesa.
Article 15. Votació electrònica
La plataforma de votació s’ha d’obrir 10 dies abans de la data de l’Assemblea i s’ha de tancar a les 12 hores del mateix dia de l’Assemblea.
- Per a poder procedir al vot electrònic, els membres s’han de connectar a l’adreça electrònica de votacions establerta a aquest efecte. Si no poden accedir a la connexió, cal que posin en coneixement de la mesa electoral aquesta incidència perquè pugui prendre les mesures oportunes per a resoldre-la.
- Per a poder votar, els membres, a més de constar en el cens definitiu, han d’utilitzar els sistemes d’identificació i d’autenticació determinats per la SCATERM. La plataforma ofereix un espai de consulta a fi que el membre que vota comprovi que està donat d’alta i té, doncs, l’autorització per a votar en el procés indicat. El programari detecta l’elector o electora i li permet votar en la circumscripció electoral corresponent.
- Una vegada s’ha efectuat la identificació, en la pantalla inicial de votació es mostren les candidatures proclamades i les diverses opcions de vot. La plataforma permet introduir les votacions i presenta l’opció de modificació, de validació i, finalment, de confirmació.
- Els socis i sòcies ordinaris hauran d’identificar-se amb el número del DNI i el seu vot equivaldrà a un sol vot. Els socis col·lectius hauran d’identificar-se amb el NIF de l’entitat que representa i el seu vot equivaldrà a quatre vots.
- Un cop dipositat el vot en l’urna electrònica, es rep una confirmació amb un número identificador que acredita que el vot ha estat emès correctament. El rebut d’emissió només es pot imprimir en aquest moment. El membre que vota pot comprovar que el seu vot ha estat escrutat per mitjà de la relació de números identificadors que es publica al final del procés electoral.
- El programari electoral permet a l’electorat votar diverses vegades, però únicament es considera vàlid l’últim vot emès.
Article 16. Escrutini de la votació
1. En acabar el període de votació establert per l’article 15 d’aquest Reglament, es procedeix a l’obertura de l’urna per part del Servei informàtic de l’IEC, que envia l’escrutini final via correu electrònic al president o presidenta de la mesa, qui se n’ha d’encarregar de comunicar el resultat a tots els socis i sòcies presents a l’assemblea.
2. La nova Junta Directiva resultant de l’escrutini ha de prendre possessió dels càrrecs corresponents dins els cinc dies següents a la votació.
Capítol 6
Modificació del Reglament de règim interior
Article 17. Quòrum de modificació
Aquest Reglament pot ser modificat amb l’aprovació de la meitat més un dels membres assistents a l’Assemblea General extraordinària convocada a aquest efecte.
(Les modificacions d’aquest Reglament de règim interior han estat aprovades per l’Assemblea General Extraordinària, el dia 29 de maig de 2025).